Předávané hodnoty pro budoucí život dětí

Práce dětí MŠ.

Práce dětí MŠ.

  • Základy vzdělání
  • Vlastní vnitřní síla
  • Flexibilita
  • Efektivní komunikace, jazykové schopnosti
  • Mediální kompetence
  • Kreativita
  • Týmová spolupráce
  • Schopnost řešit konflikty
  • Organizační schopnosti
  • Odolnost vůči stresu

Sociální a komunikativní dovednosti

vzdelavacinabidka2

Práce dětí MŠ.

  • Naplňování potřeb dětí
  • Prostor pro sociální činnosti a hry
  • Efektivní komunikační dovednosti
  • Poznávání emocí svých i druhých lidí
  • Zvládání negativních emocí
  • Zažití přirozených důsledků chování
  • Využívání pozitivní zpětné vazby
  • Zvládání řešení konfliktů a spolupráce

Program sociálních a komunikačních dovedností vychází z publikace: „Respektovat a být respektován“.

Předmatematické dovednosti

  • Vytváření představ o tvarech, polohách, počtu…
  • Dějová souvislost, prostorové vztahy, možné x jisté, pravda x nepravda
  • Chápání čísla, vyjádření kvantity
  • Přiřazování, porovnávání, třídění, uvažování, usuzování

Předčtenářské dovednosti

  • Zvládání jednoduché zrakové a sluchové percepce
  • Rozlišování základních grafických tvarů, obrazů, symbolů
  • Převyprávění slyšeného děje, vyvozování informací
  • Domýšlení textu, jeho hodnocení
  • Aplikace textu do života dětí
  • Pozitivní přístup ke knize, k četbě

Environmentální dovednosti

  • Využívání školní zahrady a dalších ekosystémů
  • Přírodovědné vycházky
  • Setkávání se s rostlinami, zvířaty, kameny, stromy
  • Zvládání jednoduchých zahradnických prací, péče o živočichy v zimě
  • Nabídka materiálů s přírodní tématikou, manipulace s přírodninami a materiály
  • Zdravé stravování, zásady zdravého životního stylu
  • Koutky přírody ve třídách
  • Ekohry, autentické zážitky, dramatická výchova

Pohybové dovednosti

  • Nelokomoční a lokomoční dovednosti
  • Manipulační dovednosti
  • Uvědomování si vlastního těla
  • Orientace v prostoru
  • Pohybové hry, hudebně pohybové činnosti
  • Základy sportovních aktivit
  • Využívání tělocvičen ZŠ speciální a ZŠ Jihlava Demlova

Hudební dovednosti

  • Rozvoj muzikálnosti dětí
  • Rozvoj smyslu pro rytmus, vztahu k hudbě
  • Pěstování pohybové kultury, kultivace pohybu
  • Nabídka „Veselé pískání“ na flétnu

Vzdělávání dětí s jazykovou, národnostní či jinou odlišností

  • Adaptace na nové prostředí
  • Individuální péče
  • Jednoduchá a mimoslovní komunikace
  • Rozvoj vzájemných vztahů, pomoci, podpory
  • Nabídka vhodných aktivit s multikulturní problematikou
  • Vytváření předpokladů u dětí pro učení se cizímu jazyku – angličtina

Využívání počítačů

  • Procvičování znalostí a dovedností dětí
  • Obohacení v jednotlivých integrovaných blocích
  • Vhodný výběr počítačových programů

Logopedická prevence

  • dechová cvičení
  • rozvoj smyslů a slovní zásoby
  • motorika mluvidel, cvičení hybnosti jazyka, artikulační cviky
  • náprava výslovnosti – doporučení k logopedické péči u klinického logopeda