Jarní tvoření

Velice důležitou roli v předškolním vzdělávání hraje spokojenost dítěte v MŠ.

Dnešní mateřské školy jdou ale dál a snaží se vytvářet oboustrannou spokojenost s rodiči. A aby byli rodiče spokojení, chtějí vědět, jak to v mateřské škole chodí, co tam jejich dítě dělá, jak se k němu chovají ostatní děti  i učitelky.

Proto jsou rodiče zváni do mateřských škol při různých příležitostech – podzimní štrůdlování, vánoční besídky, vystoupení pro maminky, čtení rodičů a prarodičů apod.

V MŠ Pastelka se spolupráce rodičů a učitelek daří už řadu let. Rodiče dokonce přicházejí s vlastními návrhy na oživení života ve školce.

Letos to byla paní Šlajsová, která přišla do třídy Květinek s návrhem na jarní tvoření. A protože jsme s nápady této aktivní maminky měli ty nejlepší zkušenosti, ihned jsme začali hledat v zaplněném programu třídy společný termín.

Ještě před Velikonocemi v dopoledních hodinách přišla paní Šlajsová do naší třídy. Perfektně připravená přinesla ukázat, co všechno by si děti mohly vyrobit. Měla nachystanou variantu těžší pro větší děti i lehčí pro ty menší.

Děti už o její návštěvě věděly a moc se těšily. Třídním učitelkám stačilo děti vhodně namotivovat povídáním a hrou o zvířátkách a jaru, a pak už se začaly všem pod rukama objevovat pestrobarevní ptáčci a žabičky, které doplňovaly barevné tulipány.

Ve třídě Květinek jsou děti od 3 do 5ti let a všechny pracovaly s nadšením a trpělivostí. A výsledek se dostavil. Když si maminky odpoledne děti odváděly domů, žasly, co všechno jejich dítka dokáží.

Spolupráce s rodiči je přínosná pro všechny zúčastněné strany, především však pro děti. Což se nám potvrdilo při pohledu do šťastných Haniččiných očí, která byla pyšná na to, že měla ve třídě svojí maminku.

Paní Šlajsová nám k tomu napsala: „Měla jsem možnost navštívit školku, ať při schůzkách s dalšími rodiči nebo individuálně při realizaci pestrých programů vedení školky. Musím potvrdit, že se mi aktivity školky, plány během školního roku, které se každoročně opakují, líbí. Ať už to jsou pořady nebo činnosti uvnitř nebo mimo školku. Když člověk vidí v dětských očích to napětí, radost někdy i nejistotu, trému, je to vždy mimořádné.

I když je sobota nebo neděle, dcerka mi pokládá otázku, zda jdeme do školky a trochu ji zamrzí, že ne. Samozřejmě, že doma je doma, ale ty každodenní, důležité informace, které mi pravidelně sděluje cestou ze školky, mě moc baví. Myslím, že když jsou děti spokojené, je spokojený i život rodičů. Proto bych touto cestou přála všem dětem i rodičům, aby se navzájem naslouchali a užili si pěkné chvíle, protože čas uletí a ty vzpomínky, fotky nebo věci, které Vám školku připomenou, potěší. Současně touto cestou děkuji všem zaměstnancům školky za jejich vstřícnost a cit k dětem.“

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Školní rok 2016-2017. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.