Plán prevence rizikových jevů a rizikového chování

Plán prevence rizikového chování zahrnuje:

  • Šikanu
  • Návykové látky
  • Nebezpečí úrazu

Formy práce s dětmi:

  • Využití jakéhokoliv pohádkového příběhu a situací, které nabízí
  • Práce s didaktickým materiálem k tématu
  • Besedy v Centru prevence Vrakbar
  • Práce s problémovou situací /improvizovaná námětová hra na něco a na někoho v dané situaci/
  • Hry bez vítězů a poražených, kontaktní a pohybové hry
  • Hry sociální
  • Diskuse s dětmi o ubližování nechtěném (omluvitelném) a záměrném nejen dětem a zvířatům, ale např. i přírodě
  • Možnost zapojení do spolupráce s Policií /preventivní projekty/

Výsledná očekávání:

  • Když něco nezvládnu, požádám o pomoc
  • Na základě zprostředkovaných dětských zkušeností můžeme reflektovat – jak se zachovat, když někdo cizí zazvoní za dveřmi, když jim někdo cizí něco nabízí, když někdo cizí zastaví autem a chce ukázat cestu apod.
  • Umím se starat o přírodu, les, zvířata
  • Posilování sebevědomí, společné sdílení činnosti, základy kooperace
  • Důvěra k policistům, učitelkám a blízkým dospělým lidem – dítě je schopné požádat o pomoc, svěřit se

Informovanost rodičů:

  • Seznámení s plánem prevence
  • Povědomí o nabídce činností z oblasti prevence rizik chování
  • Fotodokumentace preventivních aktivit

Systém řešení rizikového chování:

  • Sdělení podezření
  • Řešení na úrovni třídy /rodič – učitelka – vedoucí učitelka/
  • Řešení na úrovni školy /rodič – vedoucí učitelka – ředitelka/
  • Zvolení vhodného způsobu nápravy
  • Kontrola účinnosti zvoleného způsobu nápravy