Vzdělávací nabídka

„Přes malý kamínek,

náhle spěchá pramínek.

Spěchá, spěchá do daleka,

Naše školka na něj čeká.

A z malého pramínku,

bude řeka poznání za chvilku…“

 

Všestranný rozvoj

  • dětské osobnosti, logického myšlení, volních vlastností, pohybových, hudebních, výtvarných, pracovních dovedností, gramotností, sociální inteligence, zdravého životního stylu, ekologického myšlení, komunikativních dovedností
  • sluchové a zrakové vnímání
  • podpora aktivního učení
  • využívání vhodných metod a forem ve vzdělávání
  • rozvíjet tvořivost, představivost, estetické vnímání
  • funkční evaluace

CIMG0133

 

 

 

Rozvoj gramotností

  • rozvoj předčtenářské gramotnosti – nejdůležitější pro zvládnutí všech dalších gramotností
  • rozvoj předmatematické gramotnosti – důležitý základ pro matematické operace v ZŠ
  • rozvoj sociální gramotnosti – správná orientace ve společnosti
  • rozvoj ICT gramotnosti
  • rozvoj environmentální gramotnosti
  • rozvoj dalších gramotností (např.finanční)

CIMG0152

 

 

Příprava na ZŠ

  • vedení dětí k samostatnosti
  • rozvoj grafomotoriky, správný úchop psacího náčiní
  • pracovní listy na rozvoj poznání (pracovní sešity)
  • rozvoj hrubé a jemné motoriky
  • rozvoj gramotností
  • zvládání jednoduchých úkolů bez pomoci dospělého
  • pracujeme s chybou (děti vedeme, aby si svojí kontrolou našly chybu samy)
  • rozvíjíme pozornost, soustředěnost, trpělivost, dokončení započatého úkolu
  • učíme děti formulovat prosbu, komunikaci s dospělým

CIMG0158

 

 

 

Prožitky jako základ VDNPH  

  • každý den využívat metody prožitkového, kooperativního, situačního, sociálního učení, přímé pozorování, praktických činností, experimentu
  • využití osobních prožitků a zážitků dětí
  • mimořádné události v rodině a společné akce s rodiči
  • zabránit negativním zážitkům z MŠ, nenutíme děti do jídla ani do spánku

Polytechnické vzdělávání

  • orientace v ploše i prostoru (hry u stolečků, v prostoru třídy)
  • manipulační hry na rozvoj jemné motoriky
  • odlišit hru od systematické práce
  • zraková analýza a syntéza
  • vyhranění laterality ruky i oka
  • osvojovat si manuální zručnost a pracovní dovednosti (pomoc při úklidu, přesazování květin, u drobných oprav)

CIMG0146

 

 

 

Logopedická prevence

  • zaměřit se na plošnou logopedickou prevenci, správná výslovnost
  • rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností dětí
  • rozvoj verbální a neverbální komunikace
  • rozvoj slovní zásoby
  • práce s knihou (vyprávění, popis, dokončování příběhů, práce se slovními druhy), hygienické návyky
  • nenutíme děti k násilné komunikaci
  • hláskování, rytmizace, skládání a rozkládání na slabiky, první poslední hláska ve slově

CIMG0164

 

 

Sociální a emoční rozvoj

  • kooperativní spolupráce dětí mezi sebou, radost z úspěchu druhého
  • konstruktivní spolupráce mezi dětmi, zvládnout hlavní úlohu ve hře
  • zvládat svoje emoce a umět o nich mluvit vstřícný přístup k řešení problémů, najít kompromis a přijatelné řešení v konfliktních situacích
  • zajímat se o problémy ostatních, nabídnout přiměřenou pomoc, umět naslouchat
  • pěstovat odolnost proti stresu
  • učit děti respektovat pravidla chování ve skupině
  • nebát se vyjádřit svůj názor, ale i naslouchat
  • nést odpovědnost za své jednání, přirozené důsledky chování místo trestů
  • využívat pozitivní vazby a následně přirozeného důsledku místo pochvaly a odměny

CIMG0994

 

 

Hra jako prostředek učení

  • hra je především svobodným jednáním
  • hra spojuje a rozlučuje, upoutává, smysluplně naplňuje
  • je to aktivita s vlastní tendencí a prožitkem
  • umět ve hře zvládat prohru a odmítnutí
  • hra je přirozeným učením

CIMG0147

 

 

Zdravý životní styl

  • zdravé stravovací návyky
  • bezpečné pohybové aktivity
  • učit děti respektovat pravidla bezpečného chování

CIMG0160

 

 

Základy EVVO

  • vytváření pozitivního vztahu k přírodě jako celku
  • pozorování a experiment jako základní metoda enviromentální výchovy
  • ochrana živé, neživé přírody, pochopit, proč ji musíme chránit
  • hledat v přírodě inspiraci k tvořivým námětům, ponaučení
  • podpora ekologického cítění

CIMG0121