Paní učitelky – Mgr. Lenka Novotná, Monika Ondráčková, DiS.- Asistentka pedagoga – Andrea Dopitová
- telefonní číslo - 565 599 083
Třída PASTELKY se nachází v prvním podlaží budovy nalevo od schodů. Prvně se vchází do šatny dětí, kde má každé dítko svoji skříňku opatřenou svou značkou i jménem. Pro rodiče jsou zde na dvou nástěnkách ty nejdůležitější a nejaktuálnější informace k průběhu vzdělávání dětí či organizaci a režimu dne. Zároveň šatna slouží jako vystavovací místo výtvorů a výrobků dětí. Napravo od vchodu do šatny je vchod do třídy a rovně se jde do koupelny, kde je i sprchový kout.
Třídu Pastelky navštěvuje celkem 23 dětí a z větší části se jedná o děti předškolního věku (18 dětí), které jsou doplněné dětmi o rok mladšími (5 dětí). Zároveň jsou do naší třídy integrovány děti s odlišným mateřským jazykem (OMJ, celkem 2 děti). Z 18 předškolních dětí mají dvě děti odklad školní docházky a jedno z dětí je se SVP (3. stupeň) a má k sobě asistentku pedagoga. Těmto dětem vypracováváme PLPP (plán pedagogické podpory).
Interiér třídy Pastelky je zařízen tak, aby dětem poskytoval různá zákoutí a soukromí, ale zároveň děti podněcoval k aktivitám, tvořivosti a rozvíjení fantazie. Ve třídě jsou vytvořeny různé tematické koutky/koutky aktivit (výtvarný = ateliér, čtenářský = knihy a písmena, smyslový/pokusy a objevy, pohybový, relaxační, koutek pro stavbu z kostek s auty, koutek pro hru s manipulačními a stolními hrami a na vyvýšeném dřevěném patře je námětový koutek, kde je domácnost a dramatizace). Koutky jsou opatřeny piktogramy, aby děti věděly, kolik dětí zde může najednou být, co k čemu slouží apod.
K naší třídě patří také místnost, které říkáme ateliér/ložnice, kde se nachází ještě koutek hudební, s hudebními nástroji i klavírem. Dále jsou zde lehátka na každodenní odpočinek po obědě. Je zde i koutek/“pelíšek“ a stůl, který mohou využít děti pro klidnou hru. V ateliéru/ložnici se nachází také interaktivní tabule, kterou hojně využíváme k různým činnostem: práce s výukovými programy, pouštění videí, ukázka obrázků, psaní na tabuli a plnění různých úkolů s aktivním perem, poslech relaxační hudby atd. Ve třídě využíváme další digitální pomůcky, abychom rozvinuly digitální kompetence dětí, například včelku BEE-bot, tablet, PC, Albi tužku aj.
Ukládání hraček či pomůcek jsme v naší třídě přehledně barevně rozlišili a obrázkově podpořili pro lepší orientaci, právě i pro děti s OMJ či pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Letos jsme třídu ještě doplnili dalšími piktogramy a organizačními místy se značkami dětí, aby věděly a lépe se orientovaly v časovém období, zda jdou tzv. po “O“ (po obědě) nebo tzv. po “SPA“ (po odpočívání) domů či kdo byl už na průběžné svačince apod.
Celkově jsme třídu zařídili tak, aby se v ní děti dobře orientovaly, věděly, kde co je, co kam patří, co k čemu slouží a cítily se zde příjemně a bezpečně. Při tomto zařízení třídy je kladem důraz na samostatnost dětí, zároveň tak podněcujeme jejich spolupráci, domluvu mezi sebou, jazykové a komunikační dovednosti. Kladem důraz i na individuální přístup k dětem, jejich zájmům a potřebám a snažíme se s nimi vše prodiskutovat a domluvit se na pravidlech a podmínkách, které všichni dodržujeme. Za velmi důležitou považujeme totiž vzájemnou komunikaci nejen mezi dětmi, ale i mezi dětmi a dospělými. Stejný přístup máme i v komunikaci s rodiči, kdy jsme rády, když můžeme potřebné záležitosti prodiskutovat a zároveň rodiče zapojit do dění v MŠ.
Dětem se snažíme vytvářet pestrý a bohatý program nejen ve školce, ale také venku. Připravujeme tematické výpravy do okolí či tvořivá odpoledne pro děti i rodiče. Zaměřujeme se na socio-emoční rozvoj dětí, rozvoj zdravého životního stylu a pohybových či environmentálních dovedností. Nabízíme dětem předplavecký a lyžařský kurz či další různé vzdělávací a kulturní programy nebo i letní školu v přírodě. Ve školce také jednou týdně využíváme tělocvičnu. Ke školce náleží i rozlehlá zahrada s několika herními prvky.

